«Գեղարվեստը կրթահամալիրում» նախագիծ
Նախագիծը ստուգատես-հաշվետվություն է հայաստանյան ունկնդրի, մանկավարժությամբ և մշակույթով հետաքրքրված լայն հասարակայնության առջև: Այն նպաստում է սովորողների, դասավանդողների ստեղծական ներուժի, այլընտրանքային մտածողության անընդհատ փնտրտուքներին և վերելքին:
Նպատակը
- կրթահամալիրի գեղարվեստի տարածում,
- հայաստանյան լայն հասարակության ներգրավում կրթահամալիրի, կրթամշակութային կյանքին, հեղինակային ծրագրերին:
Խնդիրները
- հայաստանյան, երևանյան նոր համերգասրահների, ցուցասրահների ներգրավում,
- համերգային, ցուցադրության նոր ձևերի որոնում,
- ներկայացվող ստեղծագործությունների ամենամյա թարմացում, զարգացում,
- ստեղծված խմբերի կատարողական, որակական աճ,
- նոր գործերի յուրացում, մատուցում,
- երաժշտական ճաշակի հղկում:
Ժամանակացույցը
- տարեկան երկու անգամ՝ դեկտեմբեր, մայիս
Մասնակիցներ
«Սեբաստացիներ» մանկական, պատանեկան, ուսուցչական երգչախմբեր, վոկոլ, կամերային, վոկոլ-գործիքային , «Կայծեր», «Կայծիկներ» պարի խմբեր ,անհատ կատարողներ, գեղարվեստի, լուսանկարչական ցուցադրություն, սովորողներ, դասավանդողներ, ծնողներ, հյուրեր:
Ընթացքը
Տարվող աշխատանք մասնակիցների հետ
- տարածքի ընտրություն, համաձայնեցում իշխանությունների հետ
- տոնակատարության միասնական պարերի, պարերգերի, երգերի ընտրություն, տարածում
- համերգային ծրագրի ընտրություն, լսումներ, փորձեր տվյալ համերգասրահում:
Աշխատանք հանդիսատեսի հետ
- թերթոն-հրավիրատոմսերի տարածում
- նախագծի ծրագրի տարածում սոցցանցերով, տեղեկատվական այլ միջոցներով
- ԶԼՄ – ների հետ տարվող աշխատանք:
Արդյունքում
- մասնակիցների կատարողական արվեստի, բեմական փորձի աճ,
- ինքնագնահատականի, մասնագիտական փորձառության հնարավորություն,
- ունկնդրի գեղագիտական ճաշակի զարգացում,
- կրթահամալիրյան հեղինակային կրթամշակութային ծրագրերի տարածում,
- լուսաբանում բլոգներում, ենթակայքերում, mskh-ի գլխավոր էջում, ֆեյսբուքյան էջերում:
Կոմիտասյան օրեր. նախագիծ
Թեման
Կոմիտաս, կոմիտասյան օրեր
Մասնակիցների, սովորողների տարիքային խումբը
3-րդ և 5-րդ դասարանների սովորողներ
Աշխատանքի ժամանակացույցը
07.10.2016, 12.30 – 14.00
Նախագծի նպատակը
- Կոմիտասյան երգերի տարածում,
- սովորողների երաժշտական կրթում:
Խնդիրները
- Կոմիտասի երգերի ուսուցում, կատարում,
- հոգևոր երգերի ուսուցում, կատարում,
- ազգային, հոգևոր նյութի յուրացում,
- երգի ուսուցման և կատարման միջոցով
— երաժշտական ունակությունների զարգացում,
— երգի կատարողական գրագիտության և կուլտուրայի մշակում,
— երգի կերպարային զգացողություն,
— երաժշտական ճաշակի ձևավորում:
Ընթացք
Սովորողների հետ տարվող աշխատանք
- 3-5-րդ դասարանների սովորողների ուսուցման և կատարման համար նախատեսված ստեղծագործությունների ընտրություն,
- Կոմիտասի ստեղծագործությունների ունկնդրում,
- մայրենիի ինտեգրում՝ տպավորություն, կարծիք, պատում և այլն:
Հետազոտական աշխատանք
Սովորողները ինքնուրույն կամ մեծերի օգնությամբ տեսագրում, ձայնագրում են իրենց շրջապատի Կոմիտասի ստեղծագործություններն իմացող, կատարող անձանց: Աշխատանքի կատարման արդյունքում պարզում են՝ ինչքանով են Կոմիտասի ստեղծագործություններն հայտնի, ճի՞շտ են կատարվում, իրենց շրջապատող մարդիկ գիտե՞ն Կոմիտասի դերն ու արժեքը:
Կատարման համար երգեր
- Փայտե ձիուկ
- Արև, արև, եկ, եկ
- Եղնիկ
- Կաքավիկ
- Քելե, քելե
- Գնացեք, տեսեք
- Սար, սար
- Կոտ ու կես
- Հայր մեր (Կոմիտասի մանկական տարբերակ)
- Քրիստոս ի մեջ
- Առավոտ լուսո
- Տերունական աղոթք
- Փափուռի
- Մանդրիկ թփիկ ռեհան
- Կռունկ ջան, արի, արի
Արդյունքները
Սովորողը կիմանա
- Կոմիտասի ստեղծած, գրի առած և մշակած հայկական ժողովրդական երգերը,
- Կոմիտասի ստեղծագործությունները՝ վոկալ, դաշնամուրի համար գրված, խմբերգերը,
- Կոմիտասի անվան լարային քառյակի կատարմամբ Կոմիտասի ստեղծագործությունները:
Սովորողը կլինի
- Կոմիտասի երգերը իմացող, փոխանցող, տարածող:
Սովորողը կկարողանա
- երգել մաքուր ինտոնացիայով, վոկալ ճիշտ շնչառությամբ,
Սովորողների ներկայացում կայքում, բլոգում
Սովորողները ենթակայքում, բլոգում կներկայացնեն իրենց
Համերգով ուսուցում.նախագիծ
Նպատակը
- ունկնդրի երաժշտական կրթում,
- երաժշտական մշակույթի ձևավարում,
- երաժշտական և գեղագիտական մտածողության ձևավորում:
Խնդիրները
- ունկնդրելու մշակույթի ձևավորում
- հանդիսատես-կատարող կապի ստեղծում
- վոկալ, գործիքային դասական և ազգային ստեղծագործությունների յուրացում
- ստեղծական մշակույթի դրսևորում
- համերգի միջոցով համաշխարհային և ազգային մշակույթի ուսուցում, տարածում
Ժամանակացույցը
Ամիսը մեկ անգամ
- գոստոսի 26`Համատեղ համերգ Ախալքալակում
- սեպտեմբերի 4`
- հոկտեմբերի 4` «Կոմիտասյան օրերին»
- նոյեմբերի 15` «Սեբաստացու օրերին»
- դեկտեմբերի 25-28` Տոնական համերգ «Ուսումնական ձմեռ» նախագծի շրջանակներում
Մասնակիցները
- սովորողներ, դասավանդողներ, ծնողներ, հյուրեր:
Տեսակները
- դասանանական
- ծրագրային
- նվիրված որևէ հեղինակի հոբելյանի
- հրավիրված երաժիշտների, խմբերի
Ընթացքը
Համերգը կազմել ըստ կրթահամալիրի տոնացույցի: Նախորոք հայտ ներկայացնել ըստ կարգի: Համերգի ծրագիրը հրապարակել երաժշտության կենտրոնի ենթակայքում, կրթահամալիրի կայքի գլխավոր էջում: Հրավերը տարածել այլ տեղատվական միջոցներով: Ներգրավել տեխնոլոգների, սովորողների թերթոն պատրաստելու համար: Ստեղծել համերգային միջավայր, տոնական մթնոլորտ:
Հնարավորինս վերացնել կատարող-մասնակից հանդիսատես անջրպետը՝ ներգրավելով ունկնդրին:
Համերգ ուսուցումով նախագիծը խնդիր ունի նաև ներկայանալու կրթահամալիրից դուրս՝ ներկայացնելով տարածելով «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում իրականացվող հեղինակային ծրագրերը:
Արդյունքը
Սովորողը, ունկնդիրը
- կլինի ուշադիր ունկնդիր
- կիմանա ինչպես կատարողին, այնպես էլ ունկնդրին ներկայացվող պահանջները
- կլինի լավ ունկնդիր
- կունենանք համերգային տեսանյութեր, որ կտեղադրվի սովորողների, դասավանդողների բլոգներում, երաժշտության կենտրոնի ենթակայքում և կրթահամալիրի կայքի գլխավոր էջում:
Նախագիծ. «Դասարանական երգչախումբ»
Նպատակ
- խմբային երգեցողության կարողության ձևավորում,
- դասարանի, խմբի, կուրսի բոլոր սովորողների, սաների, ուսանողների ներառում:
Խնդիր
- դասարանական երգչախմբի ստեղծում,
- երգացանկի ընտրություն:
Աշխատանքի ծավալը և ժամանակացույցը
Նախագիծն իրականացվում է ուսումնական տարվա ընթացքում, կատարումները ներկայացվում են՝ որպես ուսումնական գործընթացի արդյունք:
Մասնակիցների, սովորողների տարիքային խումբը
Նախակրթարանի, 5(6) տարեկանների սաներ, կրտսեր, միջին, ավագ դպրոցի, Քոլեջի սովորողներ:
Ընթացք
Դասարանական երգչախմբի համար ընտրել տվյալ տարիքին համապատասխան երգ, ուսուցանել: Ներառել բոլորին, երաժշտական ունակության առկայությունը կամ բացակայությունը չի կարող հանդիսանալ պատճառ՝ սանին, սովորողին, ուսանողին չներառելու խմբային աշխատանքի մեջ: Նպատակը՝ բոլորի ներառումն է խմբային երգեցողության մեջ: Աշխատել ինտոնացիոն մաքուր, անսամբլային երգեցողության վրա: Պարերգը կատարել համապատասխան պարային քայլով կամ պարով, խաղերգը՝ խաղով, կարելի է կատարել երգի շարժումային ձևավորում: Որոշել երգչախմբի միասնական հագուստը, որոշ էլեմենտներ՝ տեսքի ամբողջական ներկայացման համար:
Արդյունք
Սաները, սովորողները լիարժեք յուրացնում են նյութը, հասկանում են խմբավարի ձեռքի շարժումները, կարողանում են միասին կատարել երաժշտական ստեղծագործությունը, երգի հետ կապված պարային, այլ շարժումներ:
Սանը, սովորողը, ուսանողը
կարող է
երգել միասին՝ խմբի, երգչախմբի հետ,
գիտի
ինչ երաժշտական կառույց է երգչախումբը, ով է խմբավարը, ինչ շարժումներով է ղեկավարում երգչախմբին:
Անոտացիա
Երաժշտության գործունեության ձևերից է երգը, որի ուսուցումը կատարվում է բոլորի հետ: Դասարանական երգչախմբերի ստեղծումը ծրագրային կարևոր աշխատանք է: Ինչպես մյուս առարկաների այնպես էլ՝ երաժշտության դեպքում գործընթացին մասնակցում են բոլորը: Չի կարելի ներառել միայն ունակներին՝ նպատակ ունենալով ցուցադրել մաքուր երգեցողություն: Երգը պետք է երգի ամբողջ խումբը, դասարանը, կուրսը: Երաժշտական ունակության զարգացման համար կան մանկական, պատանեկան երգչախմբեր, որտեղ յուրաքանչյուրը կարող է ստանալ համապատասխան վոկալ կրթություն: