Ծրագիր
Սոլֆեջիոյի առարկայական ծրագիր
Սոլֆջիոն ընդհանուր երաժշտագիտության կարևոր գործնական բնագավառն է, որ հասկացություն է տալիս երաժշտական կարևորագույն արտահայտչամիջոցների, տարրերի մասին, նաև ներառում է երաժշտական գրագիտության անհրաժեշտ տեղեկություններ և գործնական հմտություններ (թերթից ընթերցում, լսողական ընկալում):
Նպատակը
Երաժշտական ճաշակի ձևավորում
Երաժշտական գրագիտություն
խնդիրները
Սոլֆեջիո առարկայի, որպես սովորողի գեղագիտական զարգացման միջոցի առաջնահերթ խնդիրն է առավելագույն չափով
1. զարգացնել երեխայի երաժշտական ունակությունները, 2.զարգացնել երաժշտական և ընդհանրապես գեղագիտական ճաշակ:
3. նպաստելս ովորողի ներքին լսողության,ռիթմի և հիշողության զարգացմանը:
4. ընդհանուր աշխարհայացքի ձևավորում և ընդլայնում:
ՈՒսուցման առաջին տարում սոլֆեջիոն բաղկացած է հետևյալ հիմնական տարրերից.
1.Խմբային երգեցողություն (թերթից և անգիր)
2.Երաժշտության ունկնդրում
3.Նոտաներով ընթերցում
4.Լսողական վարժություններ
5.Տեսական գիտելիքներ
6.Թելադրություն
Բովանդակությունը
1-ին դասարան
Նոտագրություն, տևողություն,պաուզա, երգերի ուսուցում
1.մաժոր լադ— դո մաժոր, սոլ մաժոր, ֆա մաժոր, ռե մաժոր
2. լադի կառուցվածք`տոներ, կիսատոներ:
գամմա (կառուցվածք, կայուն, անկայուն աստիճաններ)
3.երկու, երեք, չորս քառորդ չափեր
4.թերթից ընթերցում երկու, երեք, չորս քառորդ չափերում:
5.բանավոր և գրավոր թելադրություն անցած տոնայնություններում և յուրացրած չափերում:
6.երաժշտության ունկնդրումը, որպես երաժշտական ճաշակի,լսողության զարգացման, ձեռք բերած գիտելիքների և հմտությունների ամրապնդման միջոց:
2 —որդ դասարան
1.մինոր լադ. (լյա մինոր, մի մինոր, ռե մինոր)
2.մինոր լադի կառուցվածքը, բնական, հարմոնիկ, մեղեդային մինոր: Կայուն, անկայուն աստիճաններ:
3.գաղափար ամբողջ և կես տոների մասին:
4.պարզ ինտերվալներ (մաքուր,մեծ և փոքր)
5.թերթից ընթերցում
6.լսողական ընկալումներ
7.թելադրություն մաժոր և մինոր լադերում:
8.փոխադրում՝ բանավոր և գրավոր:
3-րդ դասարան
Եռահնչյուն,եռահնչյան շրջվածքներ հնչյունից և տոնայնության գլխավոր աստիճաններից:
1.Լյա մաժոր—ֆա դիեզ մինոր,մի բեմոլ մաժոր և դո մինոր տոնայնություններում եռահնչյունների կառուցում և երգում:
2.Եռահնչյունների ամրապնդում լսողական ընկալման միջոցով:
3.Եռահնչյունները որպես մեղեդու հարմոնիզացիայի միջոց:
4.Եահնչյունների և եռահնչյան շրջվածքների կառուցում, երգում
հնչյունից և տոնայնության մեջ:
5.Թերթից ընթերցում
6.Թելադրություն
4-րդ դասարան.
1Եռահնչյան շրջվածքներ:
2. Դոմինանտ սեպտակորդ բոլոր տոնայնություններում և հնչյունից:
3.Եռատոն հնչյունից և տոնայնության մեջ
4.Մի մաժոր—դո դիեզ մինոր, լյա բեմոլ մաժոր և ֆա մինոր տոնայնություններում կառուցել, երգել մեծացված կվարա, փոքրացված կվինտա, դոմինանտ սեպտակորդ:
5.Ակորդների և ինտերվալների լսում:
6.Թերթից ընթերցում:
5-րդ դասարան
1.Միջտակտային և ներտակտային սինկոպա:
2Դոմինանտ սեպտակորդի շրջվածքներ հնչյունից և անցած բոլոր տոնայնություններում:
3.Բնորոշ ինտերվալներ ,եռատոներ բնական մաժորում և բնական և հարմոնիկ մինորներում:
4.Թերթից ընթերցում
5.Թելադրություն
6-րդ դասարան
1.Հարմոնիկ մաժոր.
2.Բնորոշ ինտերվալները հարմոնիկ մաժորում. սի մաժոր—սոլ դիեզ մինորում ,ռե բեմոլ մաժոր—սի բեմոլ մինոր տոնայնություններում:
3.Բոլոր ինտերվալների և ակորդների կառուցում գրավոր և բանավոր, երգում:
4.Երկձայն և միաձայն թելադրություն
5.Երկձայն երգեցողություն
6.Լսողական ընկալում
7-րդ դասարան.
1.Խրոմատիկ գամմա(մաժոր, մինոր)
2.Ձգտող սեպտակորդ—փոքրացրած և կիսափոքրացրած:
3.Տևողությունների բաժանման հատուկ ձևեր`տրիոլ,կվինտոլ,դուոլ և այլն: Միջնադարյան, եկեղեցական լադեր:
4.Մեղեդի, մեղեդու կառուցվածք
5.Մելիզմներ
6.Թերթից ընթերցում միաձայն և երկձայն:
7.Լսողական ընկալում
Շաբաթական ժամաքանակը
Շաբաթական մեկ ժամ բոլոր դասարաններում:
Ամեն պարապմունք նախատեսում է պարտադիր տեսական գիտելիքների ստուգում կամ նորի անցում,պարտադիր թերթից ընթերցում, թելադրություն, լսողական ընկալում (ակորդների, ինտերվալների) ունկնդրում:
ՈՒսումնական գրականություն
Ռ.Աթայան-<<Երաժշտական տարրական տեսություն>>
Քացախյան-<<Սոլֆեջո>>
Սամվելյան, Բաևա-Զեբրյակ, Կալմիկով-Ֆրիդկին <<Սոլֆեջիո>>
Մեդիամիջոցներ
Առարկայի ուսուցման կարևոր տարրերից է երաժշտության ունկնդնդրումը օգտվելով համացանցից, նոտագրություն, նոտային տեքստի, անցած երգի մուտքագրում Sibelius երաժշտական ծրագրով: Սովորողի հորինած, ստեղծական մտքի արդյունքի գրի առնում և ունկնդրում էլեկտրոնային տարբերակով: Էլէկտրոնային պարտիտուրի ստեղծում և համատեղ կատարում :
Սովորողի ուսումնական գործունեության ձևերը
Սոլֆեջո առարկայի գործունեության ձևերը խմբային երգեցողությունն է, թերթից ընթերցում, երաժշտության ունկնդրում:
Ստուգման գնահատման համակարգը
ՈՒսուցման գնահատումը տաս բալանոց համակարգով է: Ընթացիկ գնահատման ձևը կարող է լինել բանավոր ստուգում,գրավոր թելադրություն կամ տեսական գիտելիքների ստուգում: Ավարտական դասարանում անց է կացվում գրավոր և բանավոր քննություն:
Սովորողների հետազոտական աշխատանքներ
Առարկայի լուրջ ուսուցումը հնարավորություն է տալիս աշակերտների կողմից կոնկրետ որևէ թեմայի խորը ուսումնասիրություն.օրինակ որևէ հեղինակի հարմոնիկ լեզվի յուրահատկությունները:
ՈՒսումնական ճամփորդությունները
Այցելել համերգներ ծանոթանալու դասական և ժամանակակից բարձրարժեք ստեղծագործություններին կենդանի կատարմամբ:
Կոմպոզիտորների տուն-թանգարանների այցելություն`զգալու, տեսնելու այն շունչն ու հոգին, որով շրջապատված է եղել հեղինակը:
Սովորողի ձեռք բերած գիտելիքների և կարողությունների գործնական կիրառությունների ձևերը:
Թերթից ընթերցում: Սովորած երգերի նոտագրում, դրանց հարմոնիզացիան: Սեփական ստեղծագործական փորձերի նոտագրում:
Սվետա Ճաղարյան
Շնորհակալություն այս էջը ստեղծելու համար։ Միայն մի խնդրանք ունեմ, եթե հնարավոր է գրականությունը հասանելի դարձրեք առցանց ներբեռնելու համար։
НравитсяНравится
Vonc karox em nerbernel ej@ vor hasaneli lini erexaneris
НравитсяНравится